10 prostych zasad zdrowego odżywiania. Część 2



6. Zamień słodycze na owoce

Słodycze kuszą nas dosłownie wszędzie. Różne kolory i smaki w sklepach, cukierniach. A to naprawdę duże źródło cukrów i węglowodanów prowadzących do problemów z nadwagą i otyłością. Wiadomo, że zjedzenie raz na jakiś czas czegoś słodkiego nie doprowadzi od razu do przytycia kilku kilogramów. Jednak stałe objadanie się już może do tego doprowadzić. A oprócz tego popsuć na zdrowie. Polecam przerzucić się na owoce, które są równie dobre co zdrowe! Dobrą alternatywą są również owoce suszone, orzechy, miód czy batony zbożowe bez dodatku cukru.

7. Zdrowe fast foody – tak, to możliwe!

Nigdy nie wiemy, co tak naprawdę znajduje się w mięsie, który znajduje się w naszym fast foodzie – hamburgerze czy kebabie. Dodatkowo najróżniejsze sosy w tych daniach mogą być niezbyt świeże i bardzo kaloryczne. Jeśli mamy ochotę na hamburgera lub wrapa z mięsem, to najlepiej zrobić go samemu. Przynajmniej wiemy, że jest to świeże, a nie smażone na starym tłuszczu lub przeterminowane. Same plusy dla naszej sylwetki i zdrowia!

8. Najedz się oczami

Staraj się, aby przyrządzane przez Ciebie dania wyglądały jak najlepiej. Niech zachęcają, zwłaszcza jeśli nie są aż tak smaczne, jak niezdrowe posiłki, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Ładnie prezentujące się potrawy, podane w miły sposób szybciej znikną z talerza, a jedzenie ich będzie się dobrze kojarzyć.
Tłuszcze, takie jak masło i olej, powinny stanowić najmniejszą składową naszego jadłospisu i być jedynie dodatkiem.

9. A może trochę oliwy z oliwek?

Oliwa z oliwek jest niesamowicie bogata w witaminy grupy A,D,E i K. Potrafi asymilować cukry i wyrównywać ich poziom we krwi. Oczyszcza organizm i sprzyja procesom trawiennym – same plusy! Warto często sięgać po oliwę z oliwek, bo to samo zdrowie. Najlepiej też zastąpić nią olej rzepakowy.

10. Staraj się unikać używek

Alkohol i papierosy są substancjami, które także dokarmiają nasz organizm. Nie dostarczają mu niestety absolutnie żadnych właściwości odżywczych, żadnych plusów! Same minusy, bo psują nasz wygląd i zdrowie. Alkohol powoduje m.in. marskość wątroby i zapalenia trzustki, a papierosy mogą doprowadzić do nowotworu czy problemów z układem krążenia. Nie mówiąc już o tym, jak bardzo nas postarzają! Naprawdę nie warto!

Trzymam za Ciebie kciuki! Razem damy radę! 😊

  • Wojciech Baron
    12 minut temu
    Wie może ktoś dlaczego nie mozna jesc cukinii na surowo?? Nigdy sie z tym nie spotkałem aby była szkodliwa. Ja kroje ją do salatek.
    • Angelika Tybura
      11 minut temu
      Cukinia może powodować dolegliwości ze strony układu pokarmowego np. biegunki. Dużo bardziej niebezpieczny jest bakłażan pod tym kątem (ze względu na zawartość solaniny). Cukinię na surowo sporo osób je i takich objawów nie mają, ale się zdarza (ja jestem przykładem). :)
    • Kamila Boczek
      7 minut temu
      Wszystko fajnie i pięknie, tylko mało osób wie o tym że sekret zdrowego odżywiania jest ukryty w odpowiednich produktach: niestety ale w produkty które codziennie kupujemy trują nas
  • Michalina Surma
    3 minut temu
    Wreszcie coś nierestrykcyjnego i do przyjęcia (wprowadzenia w życie) w każdej chwili. Zawsze podczas szukania sposobów na zmianę diety i prób zdrowszego odżywiania miałam wrażenie, że musiałabym od razu radykalnie przestawić się – ze wszystkim. U Ciebie króluje umiar i zdrowy rozsądek (to nie tylko moje zdanie). Tzw. SZACUN :)
noemptynoempty